Kenali Musuh Kita Yahudi Bah V

Oleh Rule.net 
12-Nov-2002 18:38
<<< hehe .. bes .. bes .. ada org baca .. kepada mereka-mereka yang rajin dok tulis cerita porno dalam internet tu .. apa kata kalau korang beralih arah ... tulis benda-benda Islamic .. ada gak pekdah.>>>

.. masih di peringkat ke-dua sejarah Yahudi ..

Setelah berbunuh-bunuhan Yahudi dan mati sebanyak 70 RIBU orang. Maka Allah swt memerintah Musa as untuk mengumpulkan 70 orang yang baik-baik untuk dibawa ke gunung Tursina untuk memohon ampun kepadaNya.

Atas perintah itu Musa as telah memilih yang berkenaan, menyuruh mereka berpuasa dan mensucikan diri, berpakaian bersih lalu sama-sama memulakan perjalanan ke gunung Tursina.

Yahudi yang terpilih ini, walaupun terdiri dari "the best muslims" dari antara yang ada, tetapi banyak kerenah jugak, kata orang Johor banyak cekadak.

Sesampai mereka di Tursina, mereka meminta dengan Musa as agar Muas as berdoa supaya Allah swt memperdengarkan firmannya kepada mereka.

<<< Maksudnya mereka nak dengar suara tuhan, direct .. sebab selama ini Musa as sahaja yang berpeluang mendengar firman Allah secara direct serta beberapa Rasul lain .. bukan semua Rasul yang berpeluang berkomunikasi dengan tuhan secara direct .. kebanyakkan adalah dengan perantaraan Jibril .. Ini merupakan mukjizat. >>>

Atas doa Musa as, maka Allah memperdengarkan firmannya (suaranya) kepada Yahudi-banyak-cekadak yang 70 orang tu yang berbunyi "Aku adalah Allah. Tiada Tuhan melainkan Aku. Aku keluarkan kamu dari bumi Mesir dengan kekuasaan kudrat, oleh itu sembahlah Aku dan jangan kamu menyembah yang lain."

Walaupun adalah mustahil bagi deria manusia untuk mendengar firman Allah tetapi kekuasaan Allah adalah tidak mustahil. Dari sudut sains ia boleh dikaitkan dengan frekunsi, kita tidak mendengar bunyi kelawar tetapi kelawar sebenarnya mengeluarkan sejenis frekunsi khas masa terbang. Di sini Allah telah membenarkan mereka mendengar firmannya.

Apabila mendengar firman Allah swt mereka bukannya menjadi takut, tetapi meminta-minta pula agar Musa as berdoa untuk mereka agar mereka dapat melihat Allah swt.

Berkata mereka, "Haiii Musa, Kami tidak akan percaya kepada engkau sebelum kami melihat Allah berterang-terangan .."

Padahal tujuan mereka bukan untuk melihat, tetapi untuk mengejek dan meng'compare' dengan makluk lain, atau meng'compare' dengan sembahan lain.

<<< Sebenarnya inilah perangai Yahudi, nak tengok, nak belek, nak selidik, kemudian mengejek, kurang keyakinan. Ini perangai Yahudi yang ada dalam bangsa Melayu, contoh ketara waktu orang mintak derma masjid dari rumah ke rumah. Si penderma tu punya soal itu .. ini .. berjam-jam .. tapi akhir sekali kasi seringgit sahaja.

Ataupun di kala seseorang itu berdoa untuk sesuatu, tetapi tak tercapai juga hajat, lalu membelakangi hajat itu. Sebagai contoh, nak kaya .. nak kaya .. nak kaya .. tetapi tak kaya juga, akhirnya tak tahan lalu pergi main nombor ekor, main judi, menipu dan lain-lain.

Kurang keyakinan, ini perangai Yahudi laa ni .. Kalau masih ada perangai ini dalam diri tuan-tuan .. tak payah sibuk nak memperjuangan rakyat Palestin. >>>

Lalu Allah swt mematikan semua mereka dengan sambaran halilintar, sebagaimana firman Allah swt "Maka halilintar membinasakan kamu sedang kamu melihatnya."

<<< kena karen laa tu .. >>>

Musa as punya laa sedih, mana tidaknya, dalam banyak-banyak Yahudi yang 70 orang tu saja yang terbaik. Tetapi semua telah mati. Musa as meratap siang dan malam menangis dan berkata " Ya Allah, mereka telah keluar bersama-sama aku ke mari dalam keadaan hidup, kalau Engkau ya Tuhan hendak mematikan mereka, mengapakah Engkau tidak matikan sebelum mereka datang ke mari ?"

Setelah sehari semalam Musa as menangis, Allah swt lalu menghidupkan mereka seorang demi seorang. Hidup seperti sediakala bernafas dan bernyawa. Ini adalah tanda-tanda kekuasan Allah yang akan membangkitkan manusia pada hari kiamat. Lalu pulanglah kesemua dengan penuh keinsafan.

<<< hehehe ... Yahudi oh Yahudi, pada asalnya Yahudi adalah kaum mulia, sebab dari mereka terbit para anbia. Tetapi mereka dihina kerana membelakangkan perintah, membunuh para nabi dan menafikan kebenaran.

Memang pemilihan Yahudi sebagai role model untuk kita pelajari oleh Allah swt penuh dengan hikmah. Buangkan sifat Yahudi yang ada dalam diri masing-masing.
>>>


<<< .. esok sambung Yahudi hidup atas padang pasir .. ni bes sket .. >>>


Rujukan :
Al-Quran, Al-Baqarah 55, 56
Ustaz Hj Ahmad Sonhadji, Tafsir Al-Quran Abral Athir, Singapore, Juz 1,2 & 4

Link bukan tengok jer .. tapi kena ikut :
http://muttaqun.com/forgiveness.html
Allah, Maha Pengampunan dan Maha Penerima Taubat

http://media.isnet.org/islam/Qardhawi/Taubat/HakManusia.html
Konsep taubat oleh Dr. Yussof Al Qaradhawi

Pendapat yang baik dari Allah swt. dan yang sebaliknya adalah dari kelemahan diri ini.[uhuk .. uhuk ..]

 

Please login or register to leave a comment.
webmaster@mymasjid.net.my